HTML

Állatkert az életemben.... zsiráf nélkül

Mit mondanál arról a személyről, aki Makkának hívja a kőcét, és az anyját antik műtárgyként próbálja eladni az ószeresnek?

2009.03.27. 12:57 zanz

Irodalmi délután

Ott folytatom, hogy állatkertből haza, gyors evés, aztán Makka apjának fogadása, még egy gyors ejtőzés és utána kapkodva indulás.
Háromnegyedre értem oda, ahol két lány tanakodott a bejutásról, végül beléptek és én inkább árnyékot játszottam. Lementek a lépcsőn - még mindig árnyék vagyok, bár már erősen kétkedve, hogy jó helyre jöttem utánuk - megláttam egy kiírást és egy asztalt mindenféle kiadvánnyal és pénzesdobozzal. Beálltam a sorba - hátha nem hajtanak el - és csak lestem, hogy eddig mennyire jól megy minden. Mikor mondtam, hogy csak egy jegyet szeretnék, és adtam a 600 Ft-ot, a lányka igen nézett, mondván ez kevés. Próbáltam mutatni a kitűzött papírlapra, hogy ott 600 Ft van kiírva, nem hatotta meg, inkább elmagyarázta, hogy az a filmklub előadásokra szól. Jaaaaa! Akkor irány a bankautomata!
Kisebb közjáték egy hajléktalannal, aki a bankautomatákhoz ette be magát, majd vissza! És mindezt 5 perc alatt! Leértem, kifizettem a maradékot, és bementem helyet foglalni. 3. sor széle - vagy közepe, nézőpont kérdése - majd kimentem, hogy a kabátomat felakaszam. Ekkor találkoztam Szöszke Nagyival, aki édes volt, mint mindig, majd bevonult helyet keresni, addig elfoglaltam magamat a mosdóban.
Mikor bementem a helyemre, Szöszke Nagyi mellettem ült, és nagyon örült, hogy mellém került. Aztán beszélgettünk a csütörtöki előadásról.
Már kezdődött a filmvetítés mikor befejeztük a nevetgélést.
A film megint megfogott, elbűvölt és egyéb elképesztő módon hatott rám, de lehet, hogy csak az utána következő beszélgetést vártam ennyire.
A filmet nem tudom, ki hányszor látta, de a közönség nagyon jól fogadta, jobban, mint a múltkori filmvetítésnél.
A film után rövid szünet, ekkor körbe néztem, mert sokan elindultak kifelé, hátha látok ismerőst, de tévedtem. Mikor előrefordultam, próbáltam olvasgatni, könnyed esti olvasmányomból, mikor mellettem eljött Ideál. (Semmi finom illat, ebből óvás lesz!) Szépen elkezdett pakolgatni a kint álló asztalon, majd megfordult és igen morcos feje volt! Szöszke Nagyi is visszatért, és újból neki kezdtünk a beszélgetésnek, nagyokat vigyorogva a történeteken. (Néha azért Ideál felé sandítottam, elvégre nem a cukrászdában ücsörgök a "lyányokkal")
Rövid bevezető után (ezalatt Ideál rájött, hogy nem lesz kényelmes ücsörgés, így gyorsan megfordította a széket, és előre sétált a "színpad" szélére), mindjárt kezdődött egy rövid nyafogás, hogy a mikrofont sem a moderátor, sem Ideál nem szereti.
No, és itt meg leszek lőve, mert csak foszlányok maradtak meg a beszélgetésből. A lényeg, hogy mind a film keletkezéséről, magáról az íróról volt szó. A kérdések, melyeket a nézők tettek fel, szintén evvel a témával kapcsolatban. Ja, illetve a filmet megelőző estről is volt szó. Meg arról, hogy lesz új est + kiadásra kerül a kimaradt részeket is tartalmazó dvd.
Annyi még megmaradt, hogy Ideál közölte, hogy lassan betölti az író korát, de ahhoz még híznia kell (itt aranyosan megsimogatta a pocakját).
Annyi változás volt Ideál viselkedésében, hogy idővel feloldodott, így néha hosszabbnak tűnő nézést is kaptam.
A végén, mikor mki indult kifelé, egy házaspár szóval tartotta Ideált, így tétován ácsorogni kezdtem a helyemen, aztán kimentem a kabátomért, a házaspár még mindig szóval tartotta. Mikor visszatértem, Ideál a férj mellett nézett rám, és karbafonta a kezét, addigra már Szöszke Nagyi is ott álldogált a moderátor mellett, így az első széksoroknál megálltam egy idős úr mellett. Ideál nagyon koncentrált a házaspár mondandójára, így még véletlenül sem nézett rám. Ekkor gondoltam egyet és nagy merészen Szöszke Nagyi mögé beálltam, ahol kicsivel később elkértem tőle az egyik könyvet, amit az előbb tanulmányozott.
Móricz: Árvácskája volt, benne a tulajdonos címével és nevével. (Mikor megszagoltam a könyvet, semmi "várt" ódon könyv illata nem volt)
Moderátor ekkor rámnézett és béna mosolyomat látva kicsit odébbállt, hogy én is beférjek a körbe. A házaspár ekkor elköszönt és elindultak kifelé. Ideál nyafogni kezdett, hogy neki rohannia kell, moderátor már kapcsolt is, hogy ja, előadása lesz, így mki oszolni kezdett. Szöszke Nagyi még visszalépett egy könyvvel a kezében, és azt Ideálnak adta, aki nem nagyon akarta elfogadni, végül mégis nála maradt, + kapott egy zacskónyi könyvet.
Vettem a sálamat, aztán a kabátomat és indultam kifelé, ahol Szöszke Nagyi picit nógatott, de mentem magamtól is, mert Ő is jött már kifelé. Mikor a lépcsőn mentem felfelé, Ideál jött fel a moderátorral, aztán a belső ajtónál sikerült kicsit gyorsabbnak lennem, így becsuktam előttük, de a külső ajtót már az Ő kezébe adtam. (zavaromban azt se tudtam, hogy hova figyeljek, mert nem akartam semmilyen sérülést összeszedni, de azért bunkónak sem látszani.... annyira)
Kint szép lassan sétálgattam, közben begombolva a kabátomat, aztán mikor átmenni készültem az úttesten, visszanéztem - hogy nem jön-e autó - és Ideál az úttesten ácsorgott és a moderátorral beszélgetett. Aztán átment ő is a túloldalra. Egyszer visszanéztem, addigra már Ideál bezárkozott magába, így hiába mentem lassan, közben a házak homlokzatát nézve (egyik-másik tényleg gyönyörű), mikor visszanéztem eltűnt!
Kissé lekonyultam ettől, vagyis nem kicsit, és igen magamba zuhanva mentem haza!
 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://zanz.blog.hu/api/trackback/id/tr261029117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása